Reklamační řád

1. Všeobecné ustanovení

1.1.Záruční a reklamační podmínky platí pro nákup a uplatnění reklamace v internetovém obchodě www.topimeeko.cz

Podmínky blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího, kterým je provozovatel internetového obchodu:
Jiří Donát

Oparno 11

410 02 Velemín
tel. +420 602 824 651
e-mail pro podání reklamace: obchod@topimeeko.cz

Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky.

Pojmy:

Spotřebitelská smlouva – smlouva kupní, o dílo, případně jiné smlouvy, pokud smluvními stranami jsou na jedné straně spotřebitel a na druhé straně dodavatel resp. prodávající.

Dodavatel/Prodávající – je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. Je to podnikatel, který přímo nebo prostřednictvím jiných podnikatelů dodává kupujícímu výrobky nebo poskytuje služby.

Kupující/spotřebitel - je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. Je to fyzická či právnická osoba, která nakupuje výrobky nebo užívá služby za jiným účelem než pro podnikání s těmito výrobky nebo službami.

Kupující/nikoli spotřebitel - je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti.

Kupní smlouva – objednávka kupujícího je návrhem kupní smlouvy a samotná kupní smlouva je uzavřena momentem doručení závazného souhlasu kupujícímu s tímto jeho návrhem (závazným potvrzením objednávky ze strany prodávajícího). Od tohoto momentu mezi kupujícím a prodávajícím vznikají vzájemná práva a povinnosti.

2. Záruka a její rozsah

2.1. Délka záruky na zboží je 24 měsíců, není-li stanovena jiná. Doba trvání záruky běží od data vystavení daňového dokladu. Pokud má výrobek na svém obalu vyznačen datum spotřeby, řídí se délka záruky tímto datem.


2.2.. Záruční list: Záruční list obsahuje jméno a příjmení, název nebo obchodní firmu prodávajícího, IČ, bydliště nebo sídlo. Umožňuje-li to povaha věci, postačuje namísto záručního listu vydat kupujícímu doklad o zakoupení věci.

3. Povinnosti kupujícího

    1. Kupující je povinen:

  • Zásilku prohlédnout při převzetí od přepravní firmy, resp. při dodání. Prohlídku musí kupující provést tak, aby zjistil veškeré vady. V případě viditelného poškození či dokonce ztráty části zboží s dopravcem sepíše protokol a zásilku nepřebere (přepravní firma ručí za zásilku do okamžiku předání konečnému zákazníkovi). Jakmile dopravce zásilku vrátí, okamžitě bude kupujícímu vyexpedováno nové zboží.

  • Jestliže kupující zboží neprohlédne, nebo jinak nezajistí, aby bylo prohlédnuto v době přechodu nebezpečí škody na zboží resp. při dodání, může uplatnit nárok z vad, zjistitelných při této prohlídce jen pokud prokáže, že tyto vady mělo zboží již v době přechodu nebezpečí škody na zboží z prodávajícího na kupujícího.

  • Oznámit prodávajícímu bezodkladně po provedení prohlídky dodaného zboží všechny vady, které zjistil, resp. které bylo možno při prohlídce zjistit.

  • V případě zjištění rozdílu v množství nebo druhu dodávaného zboží mezi údaji na dokladu o zakoupení a skutečně dodaným zbožím je nutno podat do třetího pracovního dne od zjištění této skutečnosti zprávu prodávajícímu o tomto rozdílu.

  • Vady, které existovaly v době přechodu nebezpečí škody na zboží, avšak projevily se později, je kupující povinen oznámit prodávajícímu ihned poté, kdy vady byly zjištěny.

  • Při uplatnění reklamace postupovat v souladu se všemi ustanoveními tohoto reklamačního řádu.

  • Doporučujeme zaslat písemné vyjádření na adresu provozovny:

    Jiří Donát, Oparno 11, Velemín, 41002

4. Systém reklamací zboží


4.1. Vznik reklamace Kupující domluví s prodávajícím způsob předání reklamovaného zboží. Přepravu reklamovaného zboží zajišťuje a hradí kupující, pokud není dohodnuto jinak s prodávajícím telefonicky či e-mailem. Reklamační proces začíná okamžikem doručení reklamovaného zboží prodávajícímu.


4.2. Vyhodnocení reklamace a opravné kroky prodávajícího Prodávající si ponechává lhůtu 30 - ti dnů ode dne převzetí reklamovaného zboží k posouzení reklamace. Pokud je reklamace uznána jako oprávněná, prodávající na vlastní náklady odstraní vady nebo nahradí výrobek jiným. V opačném případě prodávající vrátí kupujícímu reklamované zboží s písemným odůvodněním zamítnutí oprávněnosti reklamace.


5. Zánik nároku na uplatnění záruky


5.1. Nárok na uplatnění záruky zaniká v následujících případech:

  • nastala-li u zakoupeného zboží taková změna, která vznikla v důsledku jeho běžného opotřebování. Taková změna nelze být považována za vadu, pro kterou je zboží reklamováno

  • vypršela-li u reklamovaného zboží dnem převzetí do opravy záruční doba

  • neprokáže-li kupující nabytí reklamovaného zboží od prodávajícího 

  • neodbornou instalací, zacházením, obsluhou, nebo zanedbáním péče o zboží

  • zboží bylo poškozeno nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu se všeobecnými zásadami provedením neoprávněného zásahu do zařízení či jiných úprav bez svolení prodávajícího

  • zboží bylo poškozeno živly

6. Ostatní ustanovení reklamačního řádu


6.1. Prodávající zamítne reklamaci a vyhrazuje si právo na náhradu nákladů spojených s posuzováním reklamace, jestliže zanikl nárok na uplatnění záruky podle bodu Zánik nároku na uplatnění záruky.